Oracle Database 11gr2 Enterprise Edition Kurulumu – Windows 7 x64

  Öncelikle kurulum için gerekli olan dosyaları www.oracle.com  adresinden indirmeliyiz. Bu dosyaları indirmek için Oracle kullanıcı adına ihtiyacınız olacak , eğer kullanıcı adınız yoksa  www.oracle.com adresinden ücretsiz üyelik alabilirsiniz. İndirmeniz gereken dosyalar Microsoft Windows (x64) olan File1(win64_11gR2_database_1of2) ve File2(win64_11gR2_database_2of2)  zip uzantılı dosyalardır. Bu dosyalar yüklendikten sonra her iki dosyayıda aynı klasöre çıkartın.(Bu iki dosyayı ayrı ayrı çıkartmalısınız.) Dosyalar çıkarıldığında “database” adında bir klasör oluşacaktır. Bu dosya içerisindeki setup.exe ye çift tıklayarak kuruluma geçebiliriz.

Kurulum 17 adımdan oluşmakta.

1-Adım: İlk adımda aşağıdaki ekran karşımıza çıkıyor.

Bu adımda “İleri” tıklayıp devam ediyoruz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran geliyor. Geçerli bir email adresi girmediğimizi söylüyor. “Yes” tıklayıp devam ediyoruz.

2-Adım: Kurulumun ikinci adımında yeni bir veritabanı kurup , ayarlarını yapıcağımız için “Create and Configure a database” seçip “İleri” tıklıyorum.

3-Adım: Bu adımda “Server Class” seçerek “İleri” diyorum. Server Class seçmemin sebebi daha detaylı ayarları görmek ve kendi bilgisayarıma göre ayarları yapmaktır.

4-Adım:  Bu adımda “Single instance database installation” seçerek “İleri” tıklıyorum.

5-Adım: Daha fazla ayar seçebilmek için “Advanced Install” seçeneğine tıklayıp “İleri” diyorum.

6-Adım: Windows’un eski versiyonlarında hatasız bir Oracle Database kurulumu yapabilmek için bölge ve dil ayarlarından sistem dili ingilizce olarak değiştirmek gerekiyordu. Windows 7 de bunu yapmaya gerek yok. Her ihtimale karşılık kurulum  dili olarak sadece ingilizce seçiyorum.

7-Adım: Bu adımda Oracle Database hangi yayının kurulacağını soruyor. “Enterprise Edition” seçiyorum.

Ardından “Select Options” tıklıyorum.Eğer .Net ile Oracle Database bağlanmak isterseniz “Oracle Database extension for .Net” ayarını seçebilirsiniz. Bu ayarlara dokunmuyorum ve “İleri” diyorum.

8-Adım: Bu adımda Oracle Database’in kurulacağı konumu gösteriyor.

Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi programın kurulacağı klasöre kullanıcı adım olan “Eyüp Alemdar” adını eklemiş durumda. Fakat kullanıcı adım Türkçe karekterler ve boşluk karakterleri içeriyor. Oracle kurulum esnasında hata vermemesi için “Eyüp Alemdar” kısmını kaldırıyorum ve “İleri” diyorum.

8-Adım: Oracle Database ‘i kendi diz üstü bilgisayarıma kurup, SQL gibi sorgulama dillerini kullanmak için kuruyorum. Bu yüzden “General Purpose / Transaction Processing” seçeneğini seçerek “İleri” diyorum.

9-Adım: Bu adımda Oracle global veritabanı adı ve Oracle Service adını girmemizi istiyor. İlk ayarlar olarak “orcl” seçilidir. Her ikisinede “Oracle” yazarak “İleri” diyorum. ( Aslında Global servis adları “oracle_adı.domain” kullanılarak yazılır fakat ben buna gerek duymuyorum)

10-Adım: Bu adımda özel ayarları giriyoruz. Oracle Database bilgisayarınızda ki mevcut RAM ‘in en az  %50  kullanır. Oracle bu ayarı kendisinin yapması için izin veriyorum ve Memory sekmesi altındaki “Enable Automatic Memory Management” ayarını seçiyorum.

Character Set sekmesinde “Use Unicode” seçiyorum.

Security Names ve Sample_Schemas kısmındaki ayarlar olduğu gibi bırakıyorum. “İleri” tıklıyorum.

11-Adım: Bu adımda “Use Database Control for database management” seçerek “İleri” diyorum.

12-Adım: Bu adımda “File System” seçiyorum. Bu adımda dikkat edilmesi gereken şey veri tabanı yolunun daha önceden yüklenen “dbhome_1” klasörünün bulunduğu  “D:\app\” klasörü altında olmasıdır.

13-Adım: Bu adımda veritabanının otomatik yedeğinin alınıp alınmamasını soruyor. Alınmasın diyorum ve “Do not enable auromated backups” seçeneğini seçip “İleri” tıklıyorum.

14-Adım: Bu adımda ayrı ayrı her bir kullanıcıya şifre vermek yerine tümüne aynı şifreyi veriyorum. Bunun için “use the same password for all accounts” ayarını seçip, “password” ve “confirm password” kısmına aynı şifreyi girip “İleri” diyorum.

Oracle yazmış olduğum şifreyi güvenli bulmadığı için bana bir uyarı mesajı veriyor. Kuruluma devam etmek için “Yes” tıklayıp “İleri” diyorum. (Oracle standartlarına göre şifrenizde en az bir büyük harf, bir küçük harf ve sayılar bulunmalıdır. Ben bu kurala uymuyorum🙂 )

15-Adım: Aşağıdaki gibi bir ekran karşınıza çıkabilir. Fiziksel belleğimin yeterli olmadığını (en az 2 gb gereklidir bilgisayarımda  4 gb var), bilgisayarımın mimarisinin uyumlu olmadığını söylüyor.(Bilgisayarımda Windows 7 x64 bit). Bunların geçersiz olduğundan emin olduğum için sağ üst köşedeki “Ignore All” kutucuğunu işaretleyip “İleri” diyorum. (Bilgisayarınızda bu ekranla karşılaşmayabilirsiniz merak etmeyin bu herşeyin iyi gittiğini gösterir.)

16-Adım: Son olarak karşıma aşağıdaki gibi ayarların bulunduğu bir ekran çıkıyor. “Bitir” tıklıyorum.

17-Adım: Oracle kuruluma başlıyor.

Karşınıza aşağıdaki ekran çıktığında “Erişime İzin Ver” tıklayın. Oracle gerekli Güvenlik Duvarı ayarlamalarını yapması için bu seçenek seçilmelidir.

Aşağıdaki ekranı gördüğünüzde veri tabanı başarı ile yüklenmiş demektir.

“Exit” tıklayarak çıkabilirsiniz. Artık sisteminizde Oracle Database 11gr2 kuruldu. Gerekli kurulum sonrası ayarlarını başka bir yazıda paylaşacağım. Kolay gelsin…

17 thoughts on “Oracle Database 11gr2 Enterprise Edition Kurulumu – Windows 7 x64

  1. Hocam kurulumda (32 ve 64 bit olsun) sürekli. ORA-00922 Eksik veya Geçersiz Seçenek hatası alıyorum….Daha sonra HR in yüklenmediğini PASSWORD MANAGMENT tan ve bağlanmaya çalıştığımda görüyorum. Bir türlü çözemedim bu konuda bana yardım edebilirseniz çok sevinirim..İyi çalışmalar.

    • Bunun iki sebebi olabilir. 1. Kurulum esnasında oluşturduğun password “+, -” vs karakterler içerebilir. Bunlar oracle önerdiği güvenlik standartlarında fakat bazen hataya sebeb olabiliyor. Çözümü: basit bir şifre kullanmak “123alemdar456” gibi. 2. Database Configuration esnasında arka planda bir Dos ekranı açılır. O ekranda Oracle veri tabanını oluşturmak için defalarca “$ORACLE_HOMEbinsqlplus.exe” dosyasını çalıştırmayı deniyor. Başarısız olduğundada “ORA-00922: missing or invalid option” mesajını gönderiyor. Bu ekran geldiğinde Dos ekranını kapat ve dosya yolunu takip edip “$ORACLE_HOMEbinsqlplus.exe” kendin başlat, işlem başarılı olana kadar bu programı elle başlatmayı dene.

      • Allah razı olsun hocam. Dediklerinizi harfiyen uygulayıp tekrar deneyeceğim.İyi çalışmalar

  2. Teşekkürler hocam dediklerinizi uyguladım kurulumu başardım. Ben bir türlü Enterprise Manager Database Control kullanıcı arabirimine bağlanamıyorum ne yaptıysam olmadı Hocam

    • Bunun birçok sebebi olabilir. Kurulum sonrası ayarları okuyup uyguladıysan eğer, servis ayarlarından oracle servislerini tekrar başlatmayı unutma. Atanan port başka bir uygulama tarafından kullanılıyor olabilir vs. Biraz daha detaylı bilgi verirsen iyi olur.

      • hocam ben kurulumdan sonra baktom Databse Control kullanıcı arabirimi hiç
        gelmemiş bunu nasıl getirebiliriz..

  3. Hocam”
    C:\Windows\system32>lsnrctl stop

    LSNRCTL for 64-bit Windows: Version 11.1.0.6.0 – Production on 10-ÌUB-2013 17:43
    :54
    Copyright (c) 1991, 2007, Oracle. All rights reserved.
    (DESCRIPTION=(ADDRESS=(PROTOCOL=IPC)(KEY=EXTPROC1521))) ‘e ba­lan²yor
    Komut ba■ar² ile tamamland²

    C:\Windows\system32>lsnrctl start

    LSNRCTL for 64-bit Windows: Version 11.1.0.6.0 – Production on 10-ÌUB-2013 17:44
    :25Copyright (c) 1991, 2007, Oracle. All rights reserved.
    tnslsnr ba■lat²yor: l³tfen bekleyiniz…
    TNSLSNR for 64-bit Windows: Version 11.1.0.6.0 – Production
    D:\app\oracle\product\11.1.0\db_1\network\admin\listener.ora sistem parametre do
    syas²d²r
    Kay²t mesajlar² d:\app\oracle\diag\tnslsnr\Oraclee\listener\alert\log.xml iine
    yaz²ld²
    Dinlenen: (DESCRIPTION=(ADDRESS=(PROTOCOL=ipc)(PIPENAME=\\.\pipe\EXTPROC1521ipc)
    ))
    Dinlenen: (DESCRIPTION=(ADDRESS=(PROTOCOL=tcp)(HOST=Oraclee)(PORT=1521)))

    (DESCRIPTION=(ADDRESS=(PROTOCOL=IPC)(KEY=EXTPROC1521))) ‘e ba­lan²yor
    LISTENER’in STATUS’³
    ————————
    Di­er Ad LISTENER
    S³r³m TNSLSNR for 64-bit Windows: Version 11.1.0.6.0 – Production
    Ba■lama Tarihi 10-ÌUB-2013 17:44:30
    Ãal²■ma S³resi 0 g³n 0 saat 0 dak. 6 sn
    ¦zleme D³zeyi off
    G³venlik ON: Local OS Authentication
    SNMP OFF
    Dinleyici Parametre dosyas² D:\app\oracle\product\11.1.0\db_1\network\admin\li
    stener.ora
    Dinleyici g³nl³k dosyas² d:\app\oracle\diag\tnslsnr\Oraclee\listener\alert\log.
    xml
    U Nokta Ízetleri Dinleniyor…
    (DESCRIPTION=(ADDRESS=(PROTOCOL=ipc)(PIPENAME=\\.\pipe\EXTPROC1521ipc)))
    (DESCRIPTION=(ADDRESS=(PROTOCOL=tcp)(HOST=Oraclee)(PORT=1521)))
    Dinleyici hizmet desteklemez
    Komut ba■ar² ile tamamland²

    ” bu şekilde bi yazı çıkıyor başlattığımda özellikle “Dinleyici hizmet desteklemez” yazısı ilginç hocam

    • Oracle veri tabanı başlatılırken listener servisleri ile iletişime geçer. Eğer veri tabanı listener servisi oluşturulmadan önce başlarsa listener hakkında bilgi edinemiyor. Bunu çözmenin 2 yöntemi var.
      1- Varolan listener silip, yeni bir listener oluşturmak.

      2- lstener.ora dosyasında SID_LIST_LISTENER eksik
      görünür.

      LISTENER =
      (DESCRIPTION_LIST =
      (DESCRIPTION=
      (ADDRESS= (PROTOCOL=tcp)(HOST=Oraclee)(PORT=1521)))
      )

      Yeni bir SID_LIST_LISTENER oluşturmak gerekir. Aşağıdaki bir örnek, kendi sistemine göre değiştirmen gerek.

      SID_LIST_LISTENER =
      (SID_LIST =
      (SID_DESC =
      (SID_NAME = PLSExtProc)
      (ORACLE_HOME = /var/opt/oracle/oracle/product/11/db_1)
      (PROGRAM = extproc)
      )
      (SID_DESC=
      (GLOBAL_DBNAME=thdb)
      (ORACLE_HOME=/var/opt/oracle/oracle/product/11/db_1)
      (SID_NAME=thdb)
      )
      )

      LISTENER =
      (DESCRIPTION_LIST =
      (DESCRIPTION =
      (ADDRESS = (PROTOCOL = IPC)(KEY = EXTPROC1))
      (ADDRESS=(PROTOCOL=tcp)(HOST=Oraclee)(PORT=1521))
      )
      )

      Bu işlemlerin ardından bilgisayarını yeniden başlat.

  4. Eyüp Bey öncelikle paylaşımlarınız için teşekkür etmek istyorum. Bende kurulumda aynı sorunları yaşıyorum, dediklerinizi uygulsdım fakat sorunu aşamadım. Nerede hata yapıyorum onuda anlamış değilim. “$ORACLE_HOMEbinsqlplus.exe” dosyasını bulamıyorum. Kurulum esnasında da sonrasında aratmama rağmen bulamadım bu yüzden başlatamıyorumda. Bu konuda yardımlarınızı rica edecektim.İyi çalışmalar.

    • $ORACLE_HOMEbinsqlplus.exe bir exe dosyası adı değil . Çalıştırmanız gereken exe dosyasının adı “sqlplus.exe”. Dosya yolu ise “Oracle Kurulduğu Dosya yolu\ bin\ sqlplus.exe”

    • Bunun iki nedeni olabilir.
      1- Kurulum esnasında Oracle zaman dilimi(Time Zone) , bilgisayarının zaman dilimini tanımamışsa böyle bir hata ile karşılabilirsin. Zaman dilimini İstanbul, Londra gibi şehirlere ayarlayarak tekrar kurman gerekebilir.
      2- Ortam Değişkenlerine ORACLE_UNQNAME adında yeni bir değişken atamalısın ve karşılığınada Oracle SID adını girmelisin ORACLE_UNQNAME = orcl gibi

Bir Cevap Yazın

