ORA-01031: insufficient privileges Hatası – Çözümü

     Geçen gün Windows 7 üzerine Oracle Database 11gr2 kurdum. Cmd ekranında -  sqlplus “/ as sysdba”   – komutunu girdiğimde “ora-01031: insufficient privileges” hata mesajını aldım. Biraz araştırma yaptıktan sonra çözümü buldum. Eğer sizde aynı hata mesajını alıyorsanız aşağıdaki adımları takip ederek bu problemi çözebilirsiniz.

1.Adım: Bilgisayara sağ tıklayıp Yöneti seçin.

2.Adım: Sistem Araçları -> Yerel Kullanıcılar ve Grupları -> Grupları açın

3.Adım: ora_dba çift tıklayarak açın.

4.Adım: Yukarıda gördüğünüz gibi bilgisayarımın kullanıcı adı ekli değil. Ekle butonuna tıklayın ve Seçilecek nesne adları içerisine “Bilgisayarınızın Kullanıcı Adını” girin. Adları denetle butonuna tıkladıktan sonra Tamam butonuna tıklayın. Ardından Uygula butonuna tıklayarak çıkın.

ORA-01031: insufficient privileges Hatası – Çözümü” üzerine 2 düşünce

    • sorun kullanıcı adının ora_dba grubunda olmaması. ubuntuda bunu çözmek için terminale “sudo gedit /etc/group” yaz. gedit ile açılan grouplar içerisinde ctrl+f tuşuna basarak ora_dba grubunu bul. “ora_dba: ” şeklinde karşılığı boş olmalı. sen oraya kullanıcı adını yazmalısın. örneğin “ora_dba: Eyüp Alemdar” şeklinde yazıp kayıt edip çık ardından bilgisayarı yeniden başlat.

Bir Cevap Yazın

